Sunday, 16 November 2014

Leggings with some sheen and striped sweater - Legging brillant et pull à rayures

Yesterday I went to the alumni's banquet at my secundary school. There was a pretty waitress wearing this outfit which I found very nice. I like the fact that the leggings have some sheen and are made with a fabric that looks very nice and soft. She paired the leggings with a nice striped (and somewhat cropped) sweater. The fact that the leggings are high-waisted (and that the upper part is not covered by the sweater) visually creates a slimming, "streamlined" and sleek look (well, that may be too many adjectives but you get the idea ;)). I think that it also create a sense of "unity" in the outfit, with a less "clear-cut" separation between the upper and lower part of the outfit.

Hier je suis allé au banquet des anciens de mon école secondaire. Il y avait une jolie serveuse qui portait cette tenue, que je trouvais très sympa. J'aime bien le petit aspect brillant du legging, qui est fait dans une matière très jolie et qui parait douce. Elle a combiné le legging avec un joli pull court rayé. Le fait que le legging est à taille haute (et évidemment que la partie supérieure ne soit pas masquée par le pull) crée visuellement un effet "amincissant" et une sensation de "fluidité" dans la tenue. Je pense que ça crée aussi une "unité" dans la tenue, car il y a moins une séparation/cassure nette entre la partie du haut et du bas de la tenue. 




No comments:

Post a Comment